Botuniniumtoxin

Vi tilbyr kosmetiske og medisinske injeksjonsbehandlinger med filler og botulinumtoksin.
Alle behandlinger utføres av kosmetisk sykepleier som er spesialist på injeksjonsbehandlinger med filler.
Hos Angel Skin Clinic tilbyr vi også medisinske hudbehandlinger av høyeste kvalitet.
Hos Angel Skin Clinic tilbyr vi alltid en gratis konsultasjonstime hvis det er ønskelig.

RYNKEBEHANDLING/BEHANDLING MED BOTULINUMTOXIN

Botulinumtoksin kjent som Botox, er et legemiddel som hemmer nerven fra å sende signaler til muskelen.
Dette hindrer muskelen i å trekke seg sammen slik at huden blir glattere og linjer reduseres/rettes ut.
Det finnes forskjellige typer botox, hos Angel Skin Clinic benyttes Azzalure, som er botulinumtokin type A, og er spesialutviklet for kosmetiske injeksjonsbehandlinger.
Behandling med botuulinumtoxin er en trygg og godt veldokumentert behandling og er den mest vanlige kosmetiske injeksjonsbehandlingen som blir utørt i Norge og USA.
Effekten kan forventes etter 48-72 timer og har full effekt etter 14 dager. Botox varer mellom 3-5 måneder.
Effekten er forskjellig fra person til person.

VANLIGE OMRÅDER Å BEHANDLE MED BOTULINUMTOKSIN :

• Mellom øyebryn
  • Fine linjer ved øyepartiet
  • Panne

Stacks Image 67

ANDRE OMRÅDER Å BEHANDLE MED BOTULINUMTOKSIN
Svettebehandling/redusere svette fra armhuler :

Injeksjonsbehandling med botulinumtoksin for overdreven svette.
Svette er viktig for kroppens temperaturregulering. Hos de fleste er svetteproduksjonen i balanse med fordampingen av huden, men noen mennesker svetter mye mer enn det som er normalt.
Dette kalles Hyperhidrose.
Det er normalt å svette mye i forbindelse med anstrengelser, trening eller psykisk stress, men ved Hyperhidrose er svetteproduksjonen for stor, og huden blir fuktig og svettedryppende uten særlig anstrengelse. Injeksjonsbehandling med botulinumtoksin er den mest effektive og langvarige behandlingen mot overdreven svette.
Produktet virker kun der det er injisert.
Varighet fra 3-9 måneder.

Ved for mye tannkjøtt som vises når en smiler :
Hvis du er plaget med for mye synlig tannkjøtt som
vises ved smil, kan musklene som trekker leppene opp behandles enkelt med botulinumtoksin.

Behandling av store tyggemuskler(masseter)/kjeve:

Behandling av tyggemuskelen (musculus masseter) vil kjeven bli mindre anspent og tanngnising bli betydelig redusert. Injeksjoner med botulinumtoksin i tyggemuskelen vil bidra til å svekke muskelen slik at kjeven får en mer feminin og mykere form.

MULIGE BIVIRKNINGER:

• Blåmerke etter innstikk.
  • Hevelse på innstikksted.
  • Smerter på innstikksted.

DE SOM IKKE SKAL BEHANDLES MED BOTOX:

• Gravide
  • Ammende
  • Nevromuskulære sykdommer.
  • Kjent overfølsomhet overfor innholdsstoffer.
  • Bruk av aminoglycoside antibiotika mindre enn 3 dager før behandlingen.
  • Lokal infeksjon på behandlingsstedet.
  • Myasthenia Gravis (alvorlig autoimmun muskelsykdom).
  • Lambert-Eaton syndrom (en autoimmun sykdom).
  • Blod koagulerende sykdommer.

Til Orientering :

Alle pasienter må godkjennes av ansvarlig lege hos Angel skin clinic, før en toksinbehandling, da Botox er et legemiddel, og kan kun ordineres av en lege.
Ansvarlig lege for Angel Skin Clinic er Plastikkkirurg Dr. Bjørn E Rosenberg

Stacks Image 5